Äänestyksiä apissa ja/tai nettiparlamentissa?

Mainosvideot houkuttavat ihmisiä tutustumaan applikaatioon, mutta missä mahdollisuus äänestää? “Se vie vain pari sekuntia?” - mutta missä? Nyt appi on täynnä videoita ja mainoksia, mutta ainoa paikka ilmaista mielipiteensä on tämä keskustelupalsta - Enkä yhtään tiedä, miten tänne kirjoittamalla aidosti voisi mihinkään vaikuttaa? Vai enkö ole vain löytänyt oikeaa paikkaa?

17 tykkäystä

Itsekin tätä mietiskelin. Tykkäyksiä kyllä saa jaettua kommenteille, mutta äänestyksiä en ole löytänyt. Vai onko tosiaan niin, ettei yhtään ole vielä ehtinyt olemaan.

4 tykkäystä

Siitä oli keskustelua tuolla toisaalla ja se on ilmeisesti “tulossa”.

Mutta olisihan se ihan kurko homma, jos hjalliksen lista tohon alle ja samat jutut äänestää mitä eduskunnassa.

4 tykkäystä

Samaa minäkin ihmetellyt… aika varmasti kaikilla kortilla, mutta jos jonkun tubevideon ajan käyttäis johto täällä satunnaiseen kommentointiin ja kyselyjen tekemiseen, niin näyttäis paremmalta😊

1 tykkäys

On vanha sanonta:
" Niin kiire, ettei töitä kerkee tehdä "

Tämä kiireen voivottelu on minun mielestäni huonosti aikaansa hallitsevien ihmisten käyttämä puolustautumiskeino.
Itselläkin on kiire niin kova, etten kyllä ehdi toisten puolueiden aatemaailmasn paneutua !?

Olisiko tässä päänavausta minun puoleltani ja tarpeeksi kimurantisti ilmaistuna…

Eihän isot johtajat ole maailman sivu “kerenneet” muita kuin omia tai aivan lähipiirinsä etuja vaalia.
Se taas on oma kysymyksensä ovatko muut kuin itse ja lähipiiri minkään ajan arvoisia.

Mut hei nyt minulle tuli kiire… :blush:

Löytyi tästä mahdollisuus luoda äänestyksiä. Laitan tuonne äänestyksen koskien Malmin kenttää.

1 tykkäys

Niin no, se on vähän eri asia, puhua/kertoa asioista kuin, että se on ja toimii. Tietenkin operaattori päättää mitä tai mistä äänestetään, mutta meillä päin täälä pohjanmaalla ollaan totuttu siihen, että kun joku toimittelee
(puhuu) asiasoistaan niin se on totta ja toimii. Alkuidea on hyvä.

1 tykkäys

Tämä tosiaan mietityttää. Oletan, että äänestyksiä ei ole nyt ollutkaan. Haluaisin reaaliaikaisen tiedon, paljonko nettiparlamentissa on jäseniä ja paljonko appia on ladattu.
Tietää vähän, miten puheitansa painottaa näiden suhteen kun kuntavaalipuheitaan toteuttaa :slight_smile:

1 tykkäys

Oletan, että Liike Nytissä on joku, jonka vastuulla tämän foorumin ylläpito ja kehitys on. Voisiko tämä henkilö, tai henkilöt, avata vähän suunnitelmia ja visioita mihin suuntaan keskustelualuetta, äppiä ja varsinkin niitä paljon puhuttuja äänestyksiä ollaan viemässä ja millä aikataululla?

5 tykkäystä

Minun käsitys oli myös, että täällä voisi vaikuttaa puolueen toimintaan aidosti.
Myös, että eduskunnanssa jne läpi päässeet äänestävät niin miten täällä äänestyksellä päätetään.

Voisin äänestää liike nyttiä jos näin oikeasti olisi.

Hei Kaikki!

Tämän vuoden valtiopäivät avattiin tällä viikolla. Äänestyksiä tullaan järjestämään sitä mukaan, kun eduskunnassa ruvetaan päättämään asioista. Sama pätee Liikkeen valtuustoryhmiin kuntatasolla.

Äänestysten lisäksi asioista keskustellaan. Rakentavat keskustelut, joissa esitetään tosiasioihin perustuvia argumentteja ovat monella tapaa arvokkaita. Keskusteluja eri aiheista seurataan puolueen johdossa.

Aplikaatiota on ladattu jo lähes seitsemän tuhatta kertaa. Eli mukaan on näin lyhyessä ajassa tullut hyvä määrä ihmisiä. Vaikka Liikkeen puolueen ensimmäiset vaalit ovat edessä, ja teemme ympäri pyöreitä päiviä, niin tarkoitus on yhä enemmän aktivoitua myös täällä Nettiparlamentissa.

Kiitos kaikille keskustelusta!

Juhani

6 tykkäystä

Ennen kuin lunastatte lupauksenne täällä olevista äänestyksistä ja osoitatte, että niillä on merkitystä ei kannata odottaa kovin kovaa ääniryöpoyä missään vaaleissa.

Keskustelu foorumi ja videon / mainostuksen jako alusta ei ole mikään kovin uusi ja innovatiivinen keksintö.

4 tykkäystä

Aina halutessaan pitää voida ottaa kantaa