Nettiparlamentin toimivuus

Varsinais-Suomen osiossa hiukan kyseltiin, että onko Nettiparlamentti toiminnassa, ainakin
maakunta-osiot vaikuttavat hiljaisilta.

Ollaanko omissa omien paikkakuntien somekuplissa ja ryhmissä
mieluummin (hyvä, jos edes siellä) ja niin aktiivisesti, että ei jakseta tulla hieman laajemmille foorumeille.

  1. tutkin oma-aloitteisesti viime EK-vaalien
    yhteydessä ehdokkaiden eri viestintäkanavia, joo, oli juu kaikkia tilejä, mutta ei niissä ollut
    sisältöä, saati, että olisi ollut kunnon yhteystietoja. Ilmeisesti ainakin Kanta-Hämeessä vanhoissa puolueissa mennään kantaäänestäjien voimalla.

Alituinen höpinä some-vaaleista taitaa
koskea vain pääkaupunkiseutua.

Olisiko uudella puolueella ja sen ehdokkailla mahdollisuus parantaa tässä suhteessa?

Rafael Hellsten
Kanta-Häme

2 tykkäystä

Yhtälailla mietityttää tuo kysely osio jossa itsellä näkyy aina vain kysymys Nato-jäsenyydestä. Olettaisin että muutaman kerran kuukaudessa olisi aihetta kysyä jäsenten mielipidettä erinäisiin asioihin ennenkuin niitä julkisesti esitetään esim. YouTuben puolella.

Hei!

Nettiparlamentin rekisteröityneiden käyttäjien määrä kasvaa tasaisesti. Seuraavan on edessä pieniä uudistuksia, joilla korjataan parlamentin visuaalista ilmettä ja yritetään tehdä alue käyttäystävällisemmäksi (helpommaksi käyttää).

Pienelle puolueelle ja sen ehdokkaille some on kustnnustehokas tapa savuttaa äänestäjiä. Perinteinen mainonta esimerkiksi lehdissä on kallista. Emme ole ehdokkaille sanoneet, että tehkää vain somea, vaan olemme koulutuksissa kertoneet eri kanavista ja kuinka niitä voi käyttää hyödyksi kampanjoinnissa.

Yt. Juhani Klemetti

1 tykkäys

Hyvä kuulla että käyttäjä määrä on kasvussa jonka voisi tulkita myös kiinnostuksen kasvamisena puoluetta kohtaan.

Onkohan olemassa mitään tilastoa siitä kuinka moni käyttäjistä aktiivisesti käyttää tätä alustaa?

Omasta mielestäni tavallisen printti median (lehdet/mainokset) voisi vallan jo unohtaa ja keskittyä digitaaliseen viestintään.

Kovin harva kansalaisista lukee säännöllisesti digiviestintää /-mediaa. Meille ei tule printtilehtiä eikä muutakaan paperilaskuja tms. mutta tuttavien digitaidot ja -halut riittävät iltapäivälehtien ja jonkun facebook’in satunnaiseen seuraamiseen. Twitter ja Instagram ovat useimmille jo sanoina vieraita ja sähköpostikin koetaan yhtä vaikeaksi kuin 1800-luvun kirjeenvaihto.

Monella on vielä käteinen rahakin tärkeä maksuvälineenä, vaikka korttimaksukin on jo vanhanaikaista. Digiaikaan siirtyminen on paljon hitaampaa kuin oravannahoista aikoinaan seteleihin. Uutis- ja mainoskanavia on monia, enemmän kuin niitä perinteisiä sanomalehtiä, joten “pakkohan” se on printtilehteen ostaa mainostilaa, jota sitten kansa lukee - kuka paperilehdistä kuka digilaitteesta.

Iltaa!

Nettiparlamenttiin päivitys ja muutama ehdotus.

AlfaTV:tä mainostetaan etusivulla… eikö se kellahtanut jo😅.

Tilalle ehdotan nettiparlamentin etusivulle paikkaa, josta kevään vaaleihin valitut kansanedustajaehdokkaat voisivat ostaa mainos/esittelypaikan itselleen… esim. 100 egee per ehdokas… 20 ehdokasta ku lähtee mukaan ja ostaa mainostilaa itselleen… niillä rahoilla voi palkata jo yhden koodarin, joka ylläpitää ja päivittää edustajien esittelyjä yms. muuta materiaalia/asioita, joita yksittäinen ehdokas kokee tärkeänä.

Toisen koodarin saa palkattua, jos sama toimenpide tehdään liikenyt.fi - nettisivuille😊.

Tämä näkyvyys olisi ensisijaisesti eduksi ehdokkaille… myös lisäarvoa tuottaa kaikille ryhmänjäsenille ja nettiparlamenttialustalla vieraileville… siis mahdollisille äänestäjille😄

Saatteko kiinni ajatuksesta? Onko iha hutikuti ammunta😬.

Y.t. Juha

Mielestäni tuo on kokeilun arvoinen idea joten kannatetaan.

1 tykkäys

Ehdokasgalleria on tätä varten tulossa Liike Nytin sivustolle. Linkin tai ehdokas osion lisääminen nettiparlamentin etusivulle ja sieltä ehdokasgalleriaan, lienee edullisin tapa ja sillä saadaan varmasti lähes yhtä hyvä näkyväisyys ehdokkaille.

1 tykkäys