Puoluehallituksen 2022-2024 toiminta

Olen harmikseni kuullut kautta rantain, että puolueen sisällä levitetään huhuja siitä, että edellinen puoluehallitus (2022-2024) olisi ollut riitaisa, aikaansaamaton ja onpa jopa talousongelmia vieritetty sen syyksi.

Nämä asiat eivät pidä paikkaansa.

Olen myös vilpittömän huolissani, jos väite siitä, että puoluesihteeri tällaista levittää pitää paikkansa. Toivon, että olen kuullut tai ymmärtänyt väärin.

Tosiasia on, että puoluehallituksen enemmistö oli enimmäkseen yksimielinen. Puoluehallituksen enemmistö myös hoiti puoluesihteerin työt ilman korvausta puolen vuoden ajan, korjaten varsin suuren määrän keskeneräisyyksiä - esimerkiksi jäsenrekisterin ja jäsenmaksuseurannan.

Haasteita syntyi lähinnä silloin, kun kokousten valmistelu oli heikosti tehty, päätöksiä jouduttiin tekemään “veitsi kurkulla” - kuten yllättävien vaalimainoskulujen maksamiseen tarvittavien lisälainojen hyväksyminen, kun laskut olivat jo ulosotossa.

Fakta on, että järkyttävän paljon asioita vain esiteltiin “kumileimasimelle”. Onneksi enemmistö puoluehallituksesta piti pintansa. Näin ollen estettiin monia katastrofeja ja saatiin puolueen talous - edes puoleksi vuodeksi - balanssiin.

Jokainen voi keskenänsä miettiä mistä syystä edellisen hallituksen enemmistö ei ole halunnut jatkaa, useita entisiä puoluehallituksen jäseniä on eronnut puolueesta, paikallisyhdistyksiä lakkautetaan liukuhihnalla, puolueen ruotsinkielinen toiminta on päättynyt ja kannatus laskee samaan aikaan, kun puoluekokouksen legitimiteetti on useamman viranomaisen toimesta kyseenalaistettu. Kaikkihan on Liike Nytissä vaihdettu useampaan kertaan, paitsi yksi…

-Kristian Meurman-
Puolueen jäsen 2020 - 2024
Puoluehallituksen jäsen 2022 - 2024
Ruotsinkielisen yhdistyksen perustaja ja puheenjohtaja 2022 - 2024

1 tykkäys

Kun vaihdoin puoluetta, päätin etten kommentoi Liikkeen asioita vaikka soittoja on tullut paljon. Ikävä kyllä Liikkeen sisällä on tullut tarvetta heittää lokaa kautensa päättäneiden luottamushenkilöiden niskaan.

Suosittelen uusille lukemaan pöytäkirjat vuodelta 2022 - 2024

Puolueen tilanne ei parane muita syyttelemällä vaan pitää katsoa eteenpäin. Sitä suosittelen Liikkeen johdolle ja uusille luottamushenkilöille.

Hymyä ja valoa syksyyn

Inka

1 tykkäys