Kanta turvapaikkahakemuksiin?

Hjallis vastusti Ylen pj-tentissä turvapaikan hakemisen siirtämistä EU:n ulkopuolelle. Iltalehden mukasn 90% puolueen EU-vaaliehdokkaista on päinvastaisella kannalla. Vähän ihmetyttää :thinking:

1 tykkäys

Ihmetyttää siis se, että eikö Hjallis huomioi muiden mielipiteitä lainkaan vaan puolueen ksnta on Hjalliksen kanta

1 tykkäys

Hei Sari😊

Tämähän on “demokratian suola” - saa olla myös eri mieltä asioista ja ehdottaa uusia tarkastelukulmia ja näkökantoja asioihin, jotka ensi puraisulla ei olisikaan minun tai sinun mieleen… ja lopulta äänestäjät sit valitsevat mieleisensä ehdokkaan, joka on parhaiten omat näkemyksensä perustellut.

Tähän yksittäiseen asiaan… minkä nostit esille… tämänhän voisi nostaa Nettiparlamenttiin kyselyksi - joutais tuon Nato-kyselyn jo päivittää😅

Ehdokkaathan saavat vaalikonekysymyksiin vastata ihan mitä vain. Nytkin sortuu samanlaisiin vaalivalehteluihin kuin muutkin. Itse tein kaksi vaalikonetta ja kummassakin 1 % erolla kaikki isompien puolueiden ehdokkaita vas. - kok. -linjalla.

Julkisuudessa on ainoastaan kerrottu tämän mahdollisuuden olemassa olosta, mutta ei niistä ehdoista, johon Suomi sitoutuisi tai rahallisesta korvauksesta, joka tulisi Suomen maksettavaksi.

Mikään taho, joka on tämän prosessin kannalla, ei ole perustellut kantaansa tavalla, joka olisi faktoihin perustuvaa vaan lähinnä on tuotu esille olettamus mm. siitä, että turvapaikanhakijoiden siirtäminen kolmanteen maahan odottamaan käsittelyä olisi ”hyvä vaihtoehto”.
Rohkenen jopa väittää, että näitä turvapaikanhakijoita sitten delekaatioitten voimalla lähdetään haastattelemaan ko. maahan sen sijaan, että kommunikointi olisi videon välityksellä. Miksi näin, syitä virkamiehet kyllä löytävät.

Mm. yllä mainituista seikoista johtuen olen samalla kannalla kuin Hjallis.

Eikö käännytyslain osalta voida tehdä siten, että käännytyspäätöksen käsittelyä pitäisi odottaa Venäjällä tai muualla.
Tällä estetään myös katoamiset pakolaiskeskuksista, kun hakija lähtee Saksaan laittomasti.