Nettiparlamentin äänestykset

Kun Liike Nyt ry perustettiin, silloisen Nettiparlamentin äänestykset olivat hyvin taustoitetun. Eli äänestäneistä pystyi vielä punnitsemaan eri vaihtoehtoihin liittyviä faktoja.

Nykyään äänestyksiä ei taustoitettu eikä keskusteluketjuista voi erottaa faktoja mielipiteistä. Tämä johtaa siihen, että äänestäjällä ei ole helppoa tapaa muodostaa asiasta mielipidettä. Jotta voisimme oikeasti toteuttaa faktoihin pohjautuvaa päätöksentekoa, faktat pitää asiantuntijoiden tuoda kaikkien arvioitavaksi keskusteluketjuihin.

Onko suunnitelmia asian toteuttamiseksi?

3 tykkäystä

Kysyisin tässä, että mitä äänestyksiä? Vaikuttaa siltä että koko ajatus on kuopattu.

Kyllä minulla ainakin näkyy heti Nettiparlamentin etusivulla kysymys: “Tulisiko sinusta Suomen liittyä Naton jäseneksi?” Vastausvaihtoehdot: Kyllä/Ei

Varsin iso kysymys otettavaksi kantaa ilman kunnollista taustoitusta.

1 tykkäys

Minulla ei näy mitään äänestyksiä, vaikka ilmoitus on tullut, niin mistään en löytänyt missä äänestetään.

Sinulle tulee ilmoitus? Minä puolestani en ole saanut pitkään aikaan yhtään ilmoitusta.

Jossain luki äänestykset ovat jäsenille, siihen ei kait riitä rekisteröityminen tänne tai vast. Jossain täällä se lukee.