YLE verosta luopuminen

Talouselämä lehdessä väläyteltiin Yle veron nostoa. Yle vero on jo nyt täysin idioottimainen lisävero, vihervasemmistolaisten suojatyöpaikka jonka Junger hyvin tietää. Yle vero pitäisi poistaa, koska jokainen samassa taloudessa asuva maksaa palkastaan tuon veron, eikä voi vaikuttaa mitä Ylen kanavilta syötetään ainoana totuutena. Yleisradion uutiset ja tv uutiset sekä puolueettomat dokumentit eivät tarvitse tuollaista määrää henkilökuntaa mitä Ylellä on. Mikäli rahat eivät riitä niin sitten sopeutetaan. Woke yms. Herkkähipiäisiä toimittajia ei tarvitse hyysätä Ylessä jossa nepotismi on toinen ongelma alue. Ihmetyttää mikseivät järkipuolueet ole tähän puuttuneet jo aiemmin?

4 tykkäystä

Olen samaa mieltä siitä, että Yle-vero pitää poistaa, kanavilta ei tule mitään muuta kuin uusintoja.
Ja toimittajia aivan liikaa, kuin myös kaiken maailman asiantuntijoita, on jaettu entisille urheilijoille suojatyöpaikkoja.

3 tykkäystä

Olen samaa mieltä YLE veron täysin turhasta maksusta koska perheissä katsotaan mediaa täysin eri kanavista :+1:
Itse en ole vähentämässä YLEn osuutta TV tarjonnassa koska vain sieltä tulee minulle sopivaa ohjelmaa kuten ARENA laatu dokkareita Luotettavat uutiset BBC ohjelmia yms.
En voi sietää kaupallisten kanavien USA painotteista ohjelmaa enkä todellakaan kaikenmaailman tosi TV ohjelmia jossa täysin turhat ihmiset ovat mukana muka kiinnostavissa ohjelmissa jotka on suunnattu täysin aivottomille katsojille :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 tykkäystä

Totta, hyviä dokumentteja ja muutoinkin Areenalta tulee suht hyvää tuotantoa, mutta toimituksellisia ohjelmia, eli toimittajia ja muuta henkilökuntaa on liikaa. Kaupallisilla kanavilla kameramiehet hoitavat usein tekniikan itse, jopa toimittajat kuvaavat juttunsa itse, mutta YLE haluaa pitää kiinni ”taiteellisesta” vaikutelmasta ja sen varmistaa runsas taustajoukko. Myös esim. vaalien alla voi aistia toimittajien asenteellisuuden haastateltavia kohtaan, usein viher tai vasemmistolainen asenne paistaa läpi. Eräs toimittaja joutui toisen haastateltavan n sanan käytöstä suunnilleen hermolomalle, erittäin ammattitaidonta käyttää asemaansa uhriutumiseen. En halua veronmaksajana osallistua asenteellisuuden esittämiseen caltakunnan ykköskanavalla.

2 tykkäystä

Vastustan ehdottomasti Ylen toimintaedellytysten heikentämistä. YLE tekee korvaamatonta työtä mm. Arkistoimalla, digitoimalla ja julkaisemalla kulttuurihistoriallista merkkiteoksia kaikkien vapaasti saataville. Jo tämä itsessään oikeuttaa Ylen olemassaolon ja rahoituksen, puhumattakaan muista hyödyistä. Jos ylestä jotain voisi karsia niin ulkomaisten ostosarjojen esittämisen. Nekin rahat voisi tosin käyttää uutistoimintaan ja dokumenttien tuottamiseen.

1 tykkäys

Olen osittain samaa mieltä YLEn tietyistä dokumenteista ja uutisohjelmien tarpeellisuudesta, miksi ne pitää verorahoista kustantaa vain siksi että sinä pidät niistä julmetun paljon ja itse katselen esim. Uutisia nähdäkseni yhden version kotimaan ja ulkomaan asioista? Olit jo valmis jopa niistämään ulkomaisten sarjojen budjetista sinulle tärkeisiin ohjelmiin. Näinhän se menee, minä minä haluan, ja tottakai muidenkin pitää osallistua Minun haluamiini asiohin. Haiskahtaa sosialismilta.

to 3.2.2022 klo 23.00 Taneli Hotanen sivustolta Liike Nyt Nettiparlamentti <liikenyt@discoursemail.com> kirjoitti:

Ylellä on tietty tehtävä joka on määritelty laissa. Ydintehtäviin kuuluu mm. Uutistoiminta. Tämä on siksi välttämätöntä että mahdollinen vihollistaho ei voi saada Suomeen tiedotusmonopolia. On periaatteessa mahdollista että kaupalliset kanavat päätyisivät esim. Venäläiseen omistukseen.

Ja syy, miksi Ylen ei tarvitse esittää ulkomaisia sarjoja on se, että se ei ole millään tavalla Suomen kannalta välttämätöntä toimintaa. Kaupalliset kanavat toisivat kyllä Suomeen suosituimmat Ylen lähettämät sarjat, jos YLE ei niitä lähettäisi.

Koska minulla ei ole mitään tätä jälkimmäistäkään asiaa vastaan, minusta Ylen nykyinen budjetti on sopiva eikä siihen tarvitse koskea. Mutta jos Ylen toimintaa leikattaisi, niin silloin on luonnollista että leikkaus kohdistuisi johonkin muuhun kuin kansakunnan kannalta elintärkeisiin toimintoihin.

Hienoa, tästä olemme samaa mieltä että tehtäviä ja organisaatiota voisi keventää ja palata budjetoituun kustannusten kattamiseen, luopumalla henkilökohtaisesta yle verosta. On kohtuutonta että hyvätuloinen aviopari joilla on yksi tv , maksavat pelkistä uutisista noin paljon veroa kumpainenkin. Tuosta tiedonvälityksen tasosta ja puolueettomuudestakin voidaan olla montaa mieltä. Toivottavasti tuleva hallitus käsittelee seuraavan kansalaisaloitteen Ylen toiminnan sopeuttamisesta.

pe 4.2.2022 klo 17.36 Taneli Hotanen sivustolta Liike Nyt Nettiparlamentti <liikenyt@discoursemail.com> kirjoitti:

Mielestäni YLE:n toimintaa voitaisiin supistaa tai vero jäädyttää nykyiselle tasolle 10 vuodeksi. Osa veroista voitaisiin ohjata vanhan suomalaisen radio- ja tv-toiminnan digitoimiseen.