Sote-uudistus etenee

Moi,

Sote-uudistuksen kotisivut

Sote-uudistuksesta voi lukea näiltä kotisivuilta.

Asiat etenevät pikkuhiljaa koko ajan.

Mm. " Pirkanmaalla suunnitellaan vammaispalvelulain mukaisten apuvälinepalvelujen siirtämistä maakunnallisen apuvälinekeskukseen. Tampereen kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta päätti 17.6.2021, että Tampereen ja Oriveden yhteistoiminta-alue osallistuu maakunnallisen apuvälinekeskuksen laajentumisen selvitystyöhön."

Siihen linkki tässä: Maakunnallinen apuvälinekeskus

Tänään 23.6.2021 Eduskunnassa:

Aamulehti Sote-uudistuksen äänestys

Linkki Eduskunnan sivuille:

Eduskunnan täysistunto 23.6.2021 klo 14

Seuratkaamme tilannetta!

Jonna

Nyt SOTE-uudistuksen ja aluevaalien tulossa, olen ottanut vahvan kannan hoitohenkilökunnan peruspalkkojen korotuksiin, lisät, pyhä-, ja ylityökorvaukset neuvoteltava uusiksi tämän myötä.

Olen samaa mieltä alemmuuden tunteesta ja rohkeuden, osaamisen puutteesta monilla aloilla. Missä se suomalainen SISU!?

Työttömiä paljon, hoitoalalla ja ravintola-alalla lehtitietojen mukaan huutava pula.

Te-toimiston määräyksellä hätäaputöihin, avustaviin tehtäviin. Terve, maalaisjärki-ihminen osaa laittaa tiskit, kerätä lasit, tyhjentää roskat, vaihtaa lakanat, jakaa puurot lautaselle, syöttää jne. jne.
Koulutusta vaativat työt jätetään lähihoitajille ja sairaanhoitajille esim.lääkehoito,haavanhoidot,voinnin arviointi…
Baarissa asiakaspalvelut ja lupia vaativat työt jää ammattilaisille.

Näiden kahden alan on uudistuttava, jos asioista halutaan kannattavampia, säästää, lisää työntekijöitä. Politiikkaa tässä tarvitaan.

Aluevaaleihin ei missään nimessä kunnanvaltuustossa istuvia ihmisiä tai kansanedustajia.

Liike Nytin ehdokaslistat pitää saada täyteen! Tämä on vasta aluevaalien eka kierros, siellä on virkamiehiä ja avustajia joka tapauksessa neuvomassa ja antamassa esityksiä. Kuka vaan voi lähteä ehdolle.

Liittykää puolueeseen, ottakaa yhteyttä lähimpään yhdistykseen!

1 tykkäys

Taitaa jäädä tällä kertaa väliin. Koko maakuntahärveliä ei pitäisi olla edes olemassa, enkä usko että sellaista protestipuoluetta tai listaa löytyy joka ottaisi asiakseen hankkiutua siitä eroon. Paras protesti on jättää äänestämättä jotta tyytymättömyys näkyy ainakin äänestysprosentissa.

“Mua huvita enää mikään.”