Vaalimainonta

Uutena keski-suomalaisena tutkin kaikki mainokset, ilmaisjakelut sun muut jotka sain käsiini enkä löytänyt vaalimainontaa LiikeNyt:ilta, poislukien some … Tämä taitaa nyt valitettavasti kostautua vaalituloksessa…

Mainonnan kohdentamisen näkökulmasta paperimainonta on yleisesti tehotonta ja vaikeasti kohdennettavissa. SoMe mainonta on edullista ja erittäin kustannustehokasta. Tässä ideaa aiheen tiimoilta: "Alatyyliset kommentit olivat aina miehiltä" – Perttu Jussila, 30, kohdensi somemainonnan naisiin, ja se kannatti useasta syystä

1 tykkäys

Hei,
Somemainonta toimii kyllä jos ajatellaan minusta vaikka nuorempaa kohderyhmää ja kyllä, minunkin ikäiset sekä vanhemmat löytävät mainonnan somessa, mutta meitä on paljon jotka luottavat vielä ihan perinteiseen paperimainontaan.
Ja täytyy vielä lisätä, että itselle ei kyllä somessakaan montaa mainosta tullut vastaa ja nekin sen jälkeen, kun olin jo itse etsinyt tietoa.

1 tykkäys

Tämä on juuri liikkeen perusongelma. Itsekin, vaikka olen kohtuullisen aktiivinen somessa ikäisekseni, en nähnyt kuin muutaman paikalliselle FB-palstalle kirjoitetun (Kokoomuslaisen) mainostekstin. Paikallisen yhdistyksen sisällä oli syksyllä paljon vääntöä siitä että onko moraalisesti oikein kerätä vaalikassaa ja millä tavoilla. Rahaa ei paljoa voinut parista tilaisuudesta kertyä ja siitä johtuen ei mainontaa paljoakaan näkynyt, ja se vähä oli paljolti ehdokkaiden omaa mainontaa. Uskallan väittää että puolella äänestäjistä lehti/radio/TV-mainonta sekä vaalitaulut vaikuttavat enemmän kuin somemainonta. Itsekin löysin ehdokkaani lehtimainoksen perusteella.

1 tykkäys

Tuleviin vaaleihin ehdotan kyllä ehdokkailta kerättävää maksua, jolla maksetaan myös yhteistä lehtimainontaa. Kyllä sitä on oltava. Itse laitoin mainoksen tämän alueen lehtiin niin, että periaatteessa koko alueelle oli näkyvyys. Some ei tavoita kaikkia. Kehittämistä on, mutta eteenpäin mennään, sanoo tämä mummo lumessa ja lähtee hakemaan maitoa kaupasta, siis tuuleen ja tuiskuun just nyt!

2 tykkäystä

Huonosti oli esittelyä Länsi-Uudenmaan ehdokkaistakaan. Korostan esittelyä, sillä kuka nyt valitsee pelkän numeron tai nimen perusteella? Ei täällä Uudellamaalla 40 vuotta asunut naapuriaan pidemmälle tunne, eikä niitä “mitäs olet tehnyt pätevöityäksesi sote-edustajaksi” -kysymyksiä noin vaan heitetä. Parempi tietysti olla sanomatta mitään, jos ei ole sanottavaa, niin kuin yksi yli 60-vuotias persu, joka väitti olevansa kolmekymppinen ja oikein retusoidun kuvan kanssa.

Julkiseen tehtävään kun haetaan, niin julkinen CV on silloin liitettävä kuvan, nimen ja numeron pariksi, kunnon nettisivut puolueen sivujen lisäksi, ja tietysti vastauksia kaikenmaailman kyselyihin.

1 tykkäys