Aluevaalit 2022

Moikka Savo-Karjalan väki ja muidenkin alueiden ihmiset

Mites menee aluevaali kampanjointi? Millaiset fiilikset välittyy ihmisiltä turuilla ja toreilla? Entäs miten menee ehdokkaiden ja vaalitiimien näkökulmasta?

Meillä täällä Joensuun seudulla ainakin on hyvä fiilis, ihmiset tulee mielellään keskustelemaan meidän kanssa ja tuntuu että ihmiset ovat kyllästyneitä tämän hetkiseen politiikan tilaan.

Tavallisin lause on “Mie oon kattonut sitä Jalliksen ohjelmaa joka viikko, se on ainut politiikko joka puhuu järkeviä ja asiaa” :grin: Tähän tulee yleensä vastattua, että siksi miekin oon pinkki koska tykkään tästä Hjalliksen tavasta tehdä tätä hommaa ja meitä kannattaa äänestää :ok_hand:t2:

Vaalit ovat ihmisen parasta aikaa, eikö?

Terkuin Eeva aka Sydämellinen Järjenääni, Liike Nyt ehdokas Joensuu

5 tykkäystä

Mulle Hjallis on puolestaan iso syy, miksi en vielä ainakaan ole lähdössä ehdolle. Puolue on hyvä ja ihmisten osallistaminen tärkeää. En vain halua, että Hajllis haukkuisi muita ja se kalahtaisi omaankin nilkkaan jotain kautta. En pidä yhtään sellaisesta naljailupolitiikasta, mikä tuntuu nyt olevan trendikästä yhdessä jos toisessakin puolueessa. Keskitytään positiiviseen muutokseen, ei osoittelemaan sormella muita vaan kertomalla, miten asiat voisi tehdä paremmin.

Joo, totta itsekään en niin välitä tosta loan heitosta. Ihmisten pitäisi kuitenkin olla kohteliaita toisilleen. Mutta muuten pidän tästä tavasta kuinka asioita käsitellään Liike Nytissä, siksi olen ylpeästi pinkki

Tuossahan tuo porskuttaa. Varkaudessa kerettiin joulumarkkinoilla olemaan. Nytten ei ole sitten vielä muita ollut. Mutta ihan hyvin kävi ihmiset jutulla, varsinkin kun siihen sen yhen aina sai, niin sitten uskaltautui muutkin.

Jotkut puolueet voisi ainakin noita sääntöjä noudattaa. Mutta säännöt ei selvästikään samat kaikilla.

Paras kuulemani viesti kuntavaalien jälkeen: “jos ei ollut LiikeNyt, en olisi äänestänyt ollenkaan”.

Ehdokkailla ja järjen äänellä on merkitystä. Näin myös tulevissa aluevaaleissa. Ollaan vasta polun alussa.

1 tykkäys