Jos LiikeNyt olisi asemassa jotta valitsisi hallituksen

jos olis ykkönen, niin mitä puolueita LiikeNyt valitsisi mukaansa hallitukseen.?
Halla-Aho sanoi Kokoomus ja Keskusta. Minä en ikinä milloinkaan halua Kokoomusta hallitukseen

Hallitusohjelman sisältö on ratkaiseva, ei niinkään puolueet, jotka sen tekevät. Pitäisin ovet auki kaikille noin lähtöasetelmana.

Oon ollut viime aikoina positiivisesti yllättynyt kristillisdemokraattien puheista. Perussuomalaiset ihan ok, kunhan rasismi puoli saadaan pidettyä kurissa/maltillisena. En pois sulkisi keskustaa myöskään. Jos noilla neljällä saa enemmistön niin hyvä. Jos joku muu iso niin kokoomus. Ennen olisin ottanut demarit mut tää nykytouhu on saanut minulla karvat pystyyn.

Tää on tietenkin vain oma ajattelu. Kahdessa vuodessa ehtii vielä tapahtua. Näkee mihin kukakin menee.

Ennakkoon jonkun sulkeminen hallituskuviosta pois on rankka mielipide. Riippuu mikä olisi Liike Nyt’in lopullinen edustajamäärä eli minkä verran tarvitaan enemmistön saamiseen. Nykyisten edesottamusten valossa pois jäisi vihreät, vasemmisto ja demarit.
Helpoin olisi varmaan tehdä yhteistyötä, KDn RKPn Kepun/kokoomuksen kanssa. Enemmistön kokoaminen ei ole mikään yksinkertainen juttu ja toimivan hallitusohjelman laatiminen, vaikka olisikin itsellä se 40-45 paikkaa niin 56- 61 paikkaa olisi vielä löydettävä yhteistyöhön kykeneviä. Tähän on vielä matkaa, mutta sen eteen tehdään lujasti töitä maakunnissakin.