Jungnerin ulostulo

Twitterissä Junger pitää maalla asuvia onnettomina, eli surkimuksina. Tällainenko on liike nytin linja? https://mobile.twitter.com/MikaelJungner?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

5 tykkäystä

Entisenä kaupunkilaisena (stadi, Manse mainitakseni) asun nyt maaseudulla / landella enkä ole onneton.
Ei tarvitse pelata, että jos pyllistää jonnekin olisi peffa näkyvissä naapurille tai jos onkin niin ovat yli 150 m päässä.

4 tykkäystä

Ei tuossa tweetissa ole ketään ainakaan surkimuksena pidetty. Liike Nytin linja määräytyy täällä nettiparlamentissa pidettävien äänestysten kautta.

2 tykkäystä

Onneton on synonyymi sanalle surkimus. Miten sinä määrittelisit sitten sanan onneton? Maalaisetko ovat onnettomia, kuten Liike Nytin edustaja Junger kirjoittaa. Liikkeen edustaja, edustanee liikkeen kantaa. Korjaa jos olen väärässä.

2 tykkäystä

Mitähän ihmettä tuo Junger on ajatellut tuossa twiitissä. Eli siis maalaistollot pitää jättää perussuomalaisille, ja niistä äänistä ei kannata alkaa kilpailemaan? Ja toisaalta, eikö “cityvihreistä” puolueista ole jo tunkua Vihreiden, Kookomuksen ja SDP:n kesken, mitä uutta kepu voisi tuoda tälle pelikentälle?

Sinänsä tyhmää alkaa vääntämään sanavalinnoista, vaikka ne nyt jäävätkin some-kuplissa tietysti eniten mieleen.

Ja erittäin tyhmää käyttää pilkkaavia nimiä yhdestäkään ihmisryhmästä.

5 tykkäystä

Tarkemmin asiaa pohdittuani myönnän, että onnettomalla voidaan tarkoittaa jopa kelvotonta tai epäonnistunuttakin. Liikkeen ideana oli kuitenkin alussa, ettei yksittäisten edustajien sanomiset edustaisi liikkeen kantaa vaan niistä päätettäisiin yhdessä. Muutenhan tämä olisi ihan perinteinen puolue.

1 tykkäys

Tämä on ehkä sinun tulkintasi, ehkä tahallinen/tahaton kärjistys mutta synonyymit.fi antaa todella monta synonyymiä sanalle onneton.
Itse asuin maalla 16 vuotta ja elin elämäni onnellisinta aikaa.

1 tykkäys

En kyllä minkäänlaista positiivista kaikua saa tuohon onnettomaan sanaan.

1 tykkäys

Tämä! Olen alusta asti miettinytkin, onko tämä kaltaiselleni maalla asuvalle, tavalliselle työväenluokan ihmiselle oikea paikka? Taas kerran, ehkä viimeisen kerran, joudun sitä miettimään? :thinking:

Liike Nyt selkeästi hakee profiiliaan menestyvien ihmisten puolueena. Eikä se kiellettyä ole, päinvastoin, hyvä että tuodaan esiin! Tiedän näin olevani itse väärässä paikassa… :roll_eyes:

6 tykkäystä

Hieman vastaava epäilyn on myös tällä onnettomalla maalaisjuntilla. Kannattanee myös tutustua vientitilastoihin ja miettiä missäköhän se Suomen vienti synnytettään. Vinkki: “Harva menestysyritys on aloittanut laittamalla pääkonttorin Keilaniemeen”.

5 tykkäystä

En ole hirveästi katunut liikenyt:iin mukaan tuloa,se on sitä mitä suomalainen politiikka kaipaa. Ensimmäisen kerran nyt tämän kommentin myötä olen alkanut epäröimään. Yhden liikkeen perustajajäsenen twiitit ovat olleet tähän saakka ihan hyvä ja olen niitä kannattanutkin suurella prosentilla. Nyt valitettavasti pitää olla eri mieltä. Olen entinen maalainen, tehnyt siellä todella paljon järjestötyötä ja ollut aktiivinen kyläyhteisön puolustaja. Olen nyt Kuopiolainen ja tyytyväinen siihen elämään. Ymmärrän hyvin molemmin puoliset mielipiteet ja kunnioitan niitä. Liikkeen eettisissä säännöissä kerrotaan: “Liike Nyt -puolueessa ei ole tilaa epäasialliselle käytökselle. Puolueen toiminnassa mukana olevan on käyttäydyttävä asiallisesti ja kunnioittavasti kaikkia kohtaan, myös silloin, kun mielipiteet eriävät”. Joten peräänkuulutan meiltä kaikilta rakentavaa ja toisia kunnioittavaa mielipiteiden vaihtoa, johon yleistäminen ei kuulu lainkaan.

5 tykkäystä

Kannattaa lukea myös tuon twiitin vastaukset, joissa avataan mitä tuolla tarkoitetaan. Ne luettuani minusta tuo oli hauskaa ja hyvä kärjistys.

1 tykkäys

Olen muistakin twiiteistä huomannut, että Jungnerilla näyttää olevan mielessään ideologioita, jotka eivät Liike Nytin perusperiaatteisiin sovi. En tiedä, ovatko jäänteitä aiemmista puolueista vai mitä, mutta niihin pitää joka tapauksessa puuttua aina havaittaessa.

2 tykkäystä

No, junkkari hakee maksimaalista näkyvyyttä minimaalisella osallistumisella ja näyttää sen myös saavan.

1 tykkäys

Kiva olisi saada @mjungner vastaamaan asiaan meidän omalla foorumilla👍🏻

4 tykkäystä

Juurikin näin, Jungner tulille nyt

1 tykkäys

Taitaa Liike Nyt’in toiminta, ainakin julkisuudessa profiloitua Helsingin touhuihin. Puolueen ainoa kansanedustaja haluaa Helsingin pormestariksi, valituksi tullessaan jättäen kansan äänenä olemisen eduskunnassa ja sitten toinen perustajajäsen möläyttelee Twitterissä kommentteja maaseudun väestön onnettomasta olosta.
Että näin…

Jotain suhteellisuudentajua. Junger twiittaa sata kertaa minuutissa. Yksittäisestä kuukausia vanhasta twiitistä nalkuttaminen on aika pikkumaista. Jokainen mokaa joskus.

Eikä Hjalliksesta mitään pormestaria tule, eikä edes varapormestaria. Pelin henki vain on se, että jos ei ole “pormestariehdokasta” niin ei saa näkyvyyttä mediassa, joten kaikilla pikkupuolueillakin pitää olla joku joka ottaa tämän kärkiehdokkaan roolin kampanjan ajaksi. Todennäköisyys sille että Hjallis tämän takia joutuisi jättämään kansanedustajan paikkansa on tasan nolla.

3 tykkäystä

Tietenkin pormestarikisaan oli lähdettävä, se on osa Helsingin kuntavaalikampanjointia. Itse pormestarinvaali käydään kuitenkin erillisenä, sitä ei ratkaista kuntavaalien tuloksella.