Lasten pakkohuostoonotot terrorismiin osallistuneilta

Lapsia on maassamme huostaanotettu painavista syistä jos vanhemmat ovat esim. alkoholismin tai huumeiden käytön myötä kyvyttömiä huolehtimaan lapsistaan. Edellä mainitut ovat toki vakavia asioita ja varmasti huostaanotto on monesti se viimeinen keino johon käytetään paljon harkintaa. Nyt kun Al Holista, mielestäni vähän kierosti ja vaivihkaa ollaan kotiuttamassa myös äitejä olisi vakavasti harkittava ko. lasten pakkohuostaanottoa! Mielestäni se, että äiti on päättänyt ihan omasta vapaasta tahdosta osallistua tai vähintään tukea terroristista järjestöä ei ole sopiva vanhempi lapselleen. Lapsi on vanhempiensa tekoihin ja ratkaisuihin aina poikkeuksetta täysin syytön eikä lapsi voi valita vanhempiaan. Olen vahvasti sitä mieltä, että terroristiseen toimintaa osallistuminen on oltava selkeä ja painava syy ottaa lapsi huostaan, jotta ketju saadaan katkeamaan täällä Suomessa. Pahoin pelkään, että ko. vanhemmat eivät ole päässeet irti ideologiastaan vaan täällä yhteiskunnan varoilla hetken levättyään jatkavat samaa, ainakin ideologian levittämistä ja tällä voi olla kerrannaisvaikutuksia. Voi myös olla, että ko. lapset muodostavat uhan esim. kouluissa ja jopa päiväkodeissa.

3 tykkäystä

Kyllä, terroristien lapset pitäisi huostaanottaa. ISIS-ideologian kannattaminen on psykoosiin verrattava mielenterveyshäiriö. Samalla äidit pitäisi vangita odottamaan oikeuskäsittelyä ja tuomiotaan.

Ihan kysymyksenä että mitäs luulette miten lasten äiti nisäkkäissä myös emoksi kutsuttu mahtaa reagoida asiaan kun häneltä viedään lapset?

Äiti jolla hyvin todennäköisesti on myös suhde edelleen todella lähenen ääri-islamiin; haluammeko suututtaa hänet viemällä lapset?

Virhe tapahtu kun ne sieltä tänne tuotiin jokainen ihminen tietää sen. Huostaanotto olisi pitänyt tapahtua siellä ja äideiltä jäädytää passit. Jos äitejä ei saa tuomittua vankilaan niin voipi olla että emolla menee kasetti jumiin kun viedään lapset pois. Äitihän ei koe tehneensä subjektiivisesti mitään väärää tai vahingoittanut lapsia.

1 tykkäys

Kuka tahansa ihminen suuttuu, jos häneltä viedään lapsi tahdosta riippumatta. Yhteiskunnassa on äärimmäisen epäreilua toimia väkivaltaisimpien ehdoilla. Nykyään tahtoo olla jo niin, että toisen ihmisen tappamalla saa pätevämpää hoitoa mielenterveysongelmiin, kuin olemalla kuuliainen veronmaksaja.

2 tykkäystä

Täysin samaa mieltä!

Meillä nyt vaan sattuu olemaan sellaiset päättäjät että he aloittivat jo tämän leikin tuomalla ne äidit Suomeen. Aikuinen ihminen kantaa itse vastuun omistavalinnoista ja nyt kävi niin että kun leirillä ei ollutkaan kaikki niin mukavaa niin Peksi riensi apuun, ja unohti samalla kaiken sen mitä siellä on viimevuosina tapahtunut. Eli annettiin pelon ohjata päätöksentekoa, mitä jos he eivät saa reilua oikeuden käyntiä? Mitä jos heille tapahtuu siellä jotain?

Nämä nyt oli vaan seurauksia alkuperäisestä päätöksestä lähteä sinne, joista aikuisen ihmisien pitäisi kantaa vastuu itse.

Meillä on Suomen sisälläkin paljon lapsia ja aikuisia jotka eivät saa apua kun ovat itse aiheuttaneet esim; velkaisuuden, riippuvuuden,huoltajuuskiistat etc. Nyt terroristi järjestöön liittyminen lasketaan näistä ulos!

Täysin absurdia ja kieroutunutta

1 tykkäys

Olen samaa mieltä.Voihan sen tapaamis oikeuden valvotusti järjestää jos vanhemmat eivät ole käytöksellään estettyjä tapaamisiin.Päiväkodissä olen kuullut lapsen pilkkaavan toista kotimaidensa riitojen takia.Lapsi on kertonut mien heidän uskonnosaan ollaan vain rehellisiä eikä valehdella ja heidän "paratiisissaan "saa kaikki lelut mitkä haluaa.Jengeytymistäkin olen päiväkodin pihalla nähnyt.

Olen samaa mieltä. Lapsi tarvitsee tasaisen ”kasvualustan” eikä nämä naiset sitä voi antaa. Ei huostaanotto ole maailmanloppu eikä siinäkään haluta katkaista perhesuhteita.

Koskelan murhattu nuori asui laitoksessa, ja lehtijuttujen perusteella syy oli mm masennus ja kiusaaminen, joihin vanhemmilla ei riittänyt keinot puuttua. Tämä toki voi olla höpöhöpöäkin, koska lehdestä luettua. Mutta jos tuolla perusteella huostaanotetaan tai sijoitetaan, niin ei sitten jos äiti on Isis-radikaali?