Lentokenttä

Olisi hyvä jos joku tai jotkut pystyisivät vaikuttamaan malmin lentokentän säilyttämiseen, kaupunkilaiset menettävät siinä vuosikymmeniä olleen lentotoiminnan plus erittäin mainio konsertti ym tapahtuma paikan. Alueen saaminen asuin rakentamiselle siihen kuntoon tulee meille helsinkiläisille kalliiksi ja kuitenkin sinne rakennettaisiin kovan rahan asuntoja.

12 tykkäystä

Suurimmalta osin juuri tätä varten olen asettunut ehdolle.

2 tykkäystä

Minä haluan tietää, kuka tai ketkä ovat ne henkilöt, joiden takana kentän rakentaminen asuntotuotannon käyttöön on menossa? Ei kait tämä mikään itseohjautuva “projekti” voi olla…

Suora vaikuttaminen toimii usein paremmin kuin piipitys

Kuulin tässä joitakin aikoja sitten ylen puheohjelmassa vuodelta 1975 radiosta haastattelun alueen suunnittelusta . Jo silloin oli aluearkkitehti tekemässä suunnitelmia asuntojen sijoittelusta alueelle . Joten… tätä aluetta ei niin vain taideta saada pelastettua ilmailulle ja virkistykselle
Päättäjiltä menee kasvot , jos nyt aletaan myötäilemään !!
Kuitenkin pitäisi miettiä myös millaiset vaikutukset alueen täyteen rakentamisella on! SIIS maapohjan poisto ja puhdistus alueelta tulisi maksamaan miljoonia …maahan on kuulemma myös upotettu saksalaisten toimesta pommeja …kuka tutkii tämän väitteen ennen maaperän kaivuutöitä ?? Miten eliökunta ?? Eikö siitä tarvitse välittää ollenkaan ? Eikö Helsingin alueella olisi missään muualla aluetta , jonne voitaisiin rakentaa lisää ??
Pikkasen pistää vihaksi , kun tuntuu , ettei nyt voitaisi tarkastella faktoja ja lopputulemaa , jos vain mennään väkisellä eteen päin !!??

En muista stooria syvemmin, mutta joku pohatta, joka haluaa rakentaa sitä lähistöä sinne omistavat suuremman osan Malmin Novasta, joten lobbaavat sen vuoksi Lentokenttää vastaan.

90-luvulla Jussi Pajunen jolla oli/on Malmin Novassa omistuksia lupaili Malmin yrittäjille lisää ostovoimaa kun lentokentälle rakennetaan 30 000 asukkaalle asunnot. Tämän ansiosta Malmi nousisi keskustan omaiseksi alueeksi. Siitähän tämä lähti. Itse aloittelin yrittäjyyttä - 93 ja seurailin alueen yrittäjien asioita.

Entisen pormestarin Pajusen suku tuki lentokentän rakentamista, kunnes aktiiviset lentokentän kannattajat ryhtyivät järjestämään ostoboikottia ja vaati Pormestarin eroa.