Mihin asioihin toivoisit Liike Nyt:n ottavan kantaa Pirkanmaalla?

Kerro tähän ketjuun asioita, joihin toivoisit Liikkeen ottavan kantaa paikallisella tasolla. Onko Tampereella jokin päivän polttava asia tai mietityttääkö Ylöjärven jokin tilanne sinua. Sana on vapaa.

1 tykkäys

Tampereen kaupunkikeskusta on nykyään vaikeasti/kalliisti saavutettavissa. Pysäköinti on kallista, välimatkat pitkiä ja kaupunkiin johtavat tiet kutistettu pieniksi “poluiksi”. Nyt kun kansiareena aukeaa (jossa myöskään ei ole pysäköintipaikkoja) niin etäparkit nousevat entistä tärkeämmiksi. Ennen oli mahdollista pysäköidä Särkänniemen nurkille ja halutessaan kävellä keskustaan, mutta nyt kun sekään ei ole enää mahdollista niin jonnekin Ylöjärveltä saavuttaessa pitäisi saada ns. etäparkki. Ehkä pari saarta lisää Näsijärvelle? :wink:

3 tykkäystä

Yritystonttien kohtuuttomat hinnat (Treen
ja lähikuntien kaavoituspolitiikka).

2 tykkäystä

Keskustan elinvoimaisuus on pelastettava. Se ei kohta ole enään kiinnostava paikka.

Tampereella on keskustan liiketilojen houkuttelevuus melko heikkoa. Kiitos huonojen yhteyksien, kalliiden (ja olemattomien) parkkipaikkojen ja ruuhkaisuuden (joka tuskin helpottaa ratikkatyömaan loputtua, koska ihmiset eivät halua vaihtaa autosta bussiin ja sitten ratikkaan päästäkseen keskustaan).

Esim. lapsiperheelle on paljon helpompaa mennä Ideaparkkiin. Havahduin tähän hetki sitten kun jäimme vaimon kanssa miettimään, että milloin viimeksi olemme käyneet keskustassa? Keskustan yrittäjien tilaa on helpotettava esim tapahtumien ja konserttien muodossa keskustorilla, joka samalla toisi asiakkaita liiketiloihin. Ratikka alkaa kohta liikkumaan, saisiko samaan aikaan keskustaan uutta buustia? Pitäisikö keskustan liiketiloja miettiä yhtenä kauppakeskuksena?

Mitä kaupunki voisi tehdä ettei kaupunkikuva muutu Ratinan ja Koskikeskuksen näköiseksi?

4 tykkäystä

Itselläkin käynnit Tampereen keskustaan rajoittuvat yleensä siihen, että pyörähtää Joulutorilla Joulun aikaan ja Tapparan mestaruusjuhlissa keväisin. Helpompaa on pyyhkäistä Ideaparkkiin tai ihan vaan pyöriä oman Lielahden kylän kaupoissa, kun ei tarvitse miettiä minne autonsa parkkeeraa ja kuinka paljon se tulee maksamaan.

1 tykkäys

Nuorisoon. Ja “niitten” hyvinvointiin. Valvottuja kokoontumispaikkoja ja muutenkin nuorisotyöhön!

1 tykkäys

Keskustan autoliikennettä pitäisi kehittää. Nykyisin esim. Hämeenpuiston päästä päähän ajettaessa 8/10 kertaa joudut pysähtymään jokaisiin liikennevaloihin kellonajasta riippumatta. (muina kahtena kertana pääset yhdet valot vihreää linjaa) Tuntuu tarkoituksenmukaiselta yksityisautoilun vaikeuttamiselta (kuten hämeenkadun sulkeminen yksityisautoilta), eikä lisää haluja asioida keskustassa!

Näinpä. Juuri pari päivää sitten ihmettelin, että miten voi olla mahdollista, että Hämeenpuiston läpiajo voi kestää lähes yhtä kauan kuin sen käveleminen päästä päähän. Huvitti myös keskustaan Lielahdesta johtava tie (Särkänniemen nurkalta), juuri ja juuri auton levyinen yksikaistainen auraamaton polku johti sekavaan liikenneympyräyritelmään, josta pääsi Hämeenpuistoon. Renkaiden jäljistä tosin pystyi päättelemään, että ei keskustaan juurikaan liikennettä enää olekaan. Moottoritieltä taitaa nykyään olla ainoa reitti mistä kaupungin keskustaan pääsee jossain määrin auttavasti.

2 tykkäystä