Ay-liike oikeutettu

Ensin haluan sanoa, että kuulun työntekijöiden liittoon. Olen kuululunut lähes 40 vuotta. Haluan kiittää kaikkia aktiiveja. He ovat tehneet minun työuran aikana itselleni korvaamattoman työn turvatessaan minulle työsuojelun puitteissa parhaan ja turvallisen työnteon.He ovat huolehtineet, että korvaus tekemästäni työsuorituksesta on kohtuullinen. Näistä asioista on minun työurani aikana pystytty sopimaan hyvin. Aina tietenkin pikkasen riidellään. Mikä on Suomessa muuttunut kun asioista ei voi sopia. Minun mielestä siihen on kaksi henkilöä, en tiedä kumpi on pahempi.

  1. Lars Leevi Lestadius

2.Björn Wahlroos

En ota kantaa ay-liikkeen oikeutukseen (otsikko), hienoa, että ihmiset esittävät mielipiteensä ja jakavat kokemuksiaan. Mielenkiinnosta esitän kysymyksiä:

  • Eikö Jouko Ahonen tuhonnut lakkoilulla paperialan Suomessa? 2000-luvulla on suljettu yli 30 paperikonetta 13 paperitehtaassa.
  • Miksi AKT ja moni muukin ay-järjestö lakkoilee, vaikka on työrauha ja työehtosopimus voimassa. AKT pysäyttää koko satamaliikenteen, vaikka haluaa osoittaa mieltään jotakin yritystä kohtaan
  • Miksi AKT tai osa ay-järjestöistä ei halua noudattaa oikeuden päätöksiä?
  • Miten esimerkiksi PRO:n tekniikanlakko on oikeutettu, kun se erosi IAU:sta ja haluaa itse neuvottelupöytään. Lakko kohdistuu kuitenkin esimerkiksi Finnairiin, joka ei ole edes neuvotteluosapuoli.
1 tykkäys

Morjens!

Paperikoneet olisi lopetettu vaikka ilmaseksi ois töitä tehty. Digitilisaatio on romahduttanu paperin kysynnän.
Ay liikkeet eivät ole jättänyt noudattamatta käräjä oikeuksien päätöksiä. Upm: n voimalaitoksille työläiset palasi käräjä oikeuden päätöksellä.
Tukilakot ideologisista syistä on tietääkseni ihan sallittuja.
Ainut yritys teollisuden alalla tällä hetkellä on Upm, joka ei suostu edes neuvottelupöytään. Miten voi tällä tavalla mistään sopia?

ma 24. tammik. 2022 klo 19.58 Markkus sivustolta Liike Nyt Nettiparlamentti <liikenyt@discoursemail.com> kirjoitti: