Etsin äänestettävää Tampereelta

Etsin äänestettävää Tampereelta, nimenomaan liikenytin riveistä. Kerro itsestäsi!

1 tykkäys

Johan on kumma, kun puolueen ehdokkaatkaan eivät lue tai käytä nettiparlamenttia. Tämä alusta on kuitenkin se porkkana, jolla Liike itseään mainostaa.

Liikkeen webbisivutkaan jolla Tampereen ehdokkaat aiemmin näkyivät ei juuri nyt ainakaan minulla toimi: https://liikenyt.fi/liike-nyt-tampere/

Onneksi on muitakin puolueita joita voi äänestää…

1 tykkäys

Liikkeen sivut olivat eilen täysin nurin, mutta nyt onneksi taas toimivat. Pahoittelut tästä omasta puolesta. Kyseessä oli tietojeni mukaan jonkinlainen tekninen päivitys.

Mutta asiaan. Vaalinumeroa en ole vielä saanut tietooni, mutta nimi on Jonna Aaltonen ja kotisivuni löytyy www.aaltonenjonna.fi ka tietysti facebook ja instgram käytössä.

Ikää on 35 v., marraskuussa täytän 36. Olen opiskellut sairaanhoitajaksi.
Syy miksi lähdin ehdokkaaksi oli 16-vuotiaasta lähtien halunia vaikuttaa, muuttaa asioita ja ottaa kantaa. Pystyn kuulemaan toisten puheet, huolet ja argumentit ilman, että vedän hernettä nenään. Päätöksien pitää aina perustua laskelmiin ja faktoihin eikä haihatteluun.

Tampereen talous on tiukilla ja velkaa on enemmän, kuin pystymme sitä tällä menolla maksamaan takaisin.
Verojen korotus ei ole ratkaisu, koska emme kuntalaisina saa sillä mitään parempaa itselle. Verot menevät velkojen maksuun, investointeihin (joita ei tosiasiassa voi tehdä).

Kunnilla on lainmääräävät peruspalvelut, jotka sen täytyy tuottaa. Kaikki muu rahan lahjoittaminen ja investoinnit ovat vapaaehtoisia.

Tampereella on aloitettava tiukka kulukuri, alkaen hallintoportaan ylätasolta mm. palkankorotukset jäihin, päällekkäiset työtehtävät hajottaa ja organisoida uudelleen ja joka ikinen kahvipulla tulkoon valtuutetun itsensä maksettavaksi. Olen 90-luvun laman lapsi, vanhempi teki konkurssin ja meni pitkään, että päästiin jaloilleen.

Minut irtisanottiin Tampereen kaupungilta terveyssyiden perusteella ja siirrettiin työttömäksi työnhakijaksi, ilman uudelleen koulutuksen mahdollisuuksien läpikäymistä, työkokeilua yms. Olen työtön ja tiedän, miten penniä venytetään.

Jos minut valitaan, olen peruspalveluiden puolestapuhuja. Kukaan ei vielä tiedä, miten SOTE-asiassa käy, mutta siihen liittyvä maakuntavero saa taas oman ihoni vereslihalle.

Yritän ajaa kouluihin väkivallatonta opiskeluilmapiiriä, koulunkäyntiavustajia tms. lisäämällä. Lapset tarvitsevat aikuisia ympärilleen.

En ole vielä löytänyt keinoja, miten saamme OIKEASTI kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Asuntoja, joihin pienituloisen tulot riittää, eikä tarvitsisi pelata toimeentulon kanssa.

Kannatan tiivistä yhteistyötä kolmannen sektorin, kokemusasintuntijoiden ja kunnan kanssa, jotta palveluista saadaan sellaisia, mikä palvelee yksilöä oikeaan aikaan, oikealla tavalla.

Aion ehdottaa kaupungille 24/7 päivystävää palvelunumeroa, jossa kaupungin verkostoihin paneutunut asiantuntija vastaa, pystyy neuvomaan, tekemään tarvittaessa varauksia asiakkaan puolesta. Että olisi joku puhelin, jonne soittaa, kun ei enää jaksa ja tiedä mitä elämällään tekee.

En suostu leikkaamaan peruspalveluista, mutta leikkauksia on tehtävä näistä vapaaehtoisista lahjoituksista/määrärahoista. Ilman sitä Tampere on miljardi velkansa kanssa konkurssissa.

Minua voi äänestää, jos haluaa, että peruspalvelut paranevat ja kuntalaisen oikeus inhimilliseen elämään tulee saavutetuksi.

Näen valtuustotyön pitkänä juoksuna, joka ei lopu koskaan. Emme voi mennä vaaleista vaaleihin, luvata jotain, mitä emme voi pitää.

Toivon, että löydät Liike Nyt Tampereelta sopivan ehdokkaan. Kiitos mielenkiinnostasi kuntavaaleja kohtaan. Tärkeintä on äänestää.

2 tykkäystä

Taisin just löytää äänestettävän. Täältä tulee ääni sinulle.

1 tykkäys

Voi että, kiitos jo etukäteen! Menin sanattomaksi täysin :blush: