Harrastukset/ tulevaisuuden ammatti?

Nykyisin, esimerkiksi jääkiekkoa ei ole hallivuoroineen, varusteineen ja kuljetuksineen varaa harrastaa kuin insinöörien ja arkkitehtien lapsilla. Jääkiekko maksaa nykyisin noin 4000-5000 euroa taloutta kohti vuodessa. Jos poika pelaa lätkää, ja tyttö taitoluistelee, niin yhteensä kulut ovat jossain 6-7 tuhannen euron hujakoilla vuotta kohden. Valtava summa rahaa. Tällä menolla pieni Suomi menettää, ja on jo itse asiassa menettänyt valtavan paljon lahjakkuuksia, koska köyhän perheen lahjakkaan pojan tai tytön vanhemmilla ei ole rahaa kustantaa harrastuksia. Olisko vanha kommunistisen NL:n ajatuksessa mitään järkeä, että jos huomataan jonkun urheilulajin/musiikin erityislahjakkuus, niin koulu ja/tai urheilu, tai jokin muu seura hankkii välineet, niin saisimme kaikki väkiköyhän maamme vähäiset lahjakkuudet valjastettua? Raha on tietenkin aina se kynnyskysymys, mutta on sitä viime aikoina laitettu muutenkin vähän minne sattuu, niin siksi tämä. Ja kyseinen teema koskee juurikin tulevia kunnallisvaaleja.

5 tykkäystä

Itse olen vääntänyt fudiksessa sekä pelaajana et skoutsina uran, nyt edelleen sama tilanne, niillä k ellä on rahaa ne harrastaa.

Ehdottomasti lahjakkaita pitäisi tukea vaikka jakamalla heille stipendeinä tms. mahdollisuus harrastaa tosissaan.

1 tykkäys

Liike Nyt rulettaa kyballa. Jatkakaa samaan malliin, niin joku paiva tulee jytky. Koyhien perheiden musikaallisille pelimanneille instrumentteja ja urheilijoille pelivalineita, eika mitaan selityksia, ettei oo hilloo. Suomi on niin pieni maa, etta yhtaan lahjakkuutta ei saa livahtaa ohi. Asiasta toiseen, Zelensky on todellinen badass jaba ja Euroopan uusi sankari. Mies isoilla kirjaimilla. Sorry minun kirjaimista, mutta kai tasta viestista tolkun saa. Jos ei, niin se ei johdu yksittaisista kirjaimista.

Kontakt Niina Saxlund sivustolta Liike Nyt Nettiparlamentti (<liikenyt@discoursemail.com>) kirjutas kuupäeval N, 6. jaanuar 2022 kell 10:45: