Suomessa on puhdasta luontoa jossa kuljeskella. Tästä olen kiitollinen.
Sitten mennäänkin niihin asioihin, mitä Suomessa toivoisin muutettavan tai muutoin wn halua olla osana tätä yhteiskuntaa.
Verot. Erityisesti ne tellit ja lellit. Ystäväni työskenteli aikoinaan kartanpiirtäjänä ja koodasi myös ensimmäisen kartanpiirto-ohjelman.
Hänelle esimies lupasi palkankorotuksen hieman ennen töiden loppumista mutta kyseinen henkilö valehteli päin naamaa. Nyt ystäväni saa aivan liian pientä eläkettä ja elää yksin kolmen koiran kanssa pk seudulla. Koko ikänsä elänyt hyvin pienillä tuloilla.
Kenties jos hän olisi voinut itse määritellä paljonko laittaa palkastaan eläkkeeseen niin asiat olisivat toisella tapaa.
Vanhusten hoitoa on parannettava.
Opiskelu. Opintotuki käsittää opintolainan ja jos asut vanhemmillasi niin et saa opintorahaa kuin kympin kuussa ja sinut pakotetaan elämään velaksi. Tämä ei mielestäni ole oikein ja tämä on syy siihen etten itse ole lukion jälkeen saanut suoritettua ammattitutkintoa. En pysty opiskelemaan, sillä elän toimeentulotuella jota dn saa jos olen täysipäiväinen opiskelija. Jos taas haen opintotukea, pakotetaan nostamaan opintolaina eli elämään velaksi, vaikkei työllistymisestä ole takeita.
Työn tekeminen ei ole verojen vuoksi kannattavaa, sillä loppujen lopuksi vaikka tienaa 3000e, lähes puolet siitä menee veroihin, korkeat vuokrat ja eläminen vievätkin sitten loput mitä käteen jää.
Kaupunkien työllistymis mahdollisuuksia pitäisi tasapainottaa. Esim Jyväskylää markkinoidaan opiskelu kaupunkina, mutta töitä täällä ei ole ja kaikki maksaa maltaita.
Laittomat maahanmuuttajat ulos maasta ja muutenkin Suomi ei ole enää turvallinen maa, kun tänne rahdataan ihmisiä maista joissa kristittyjä vainotaan, epätasa-arvo sukupuolten välillä vallitsee jopa siihen pisteeseen että naiset ovat miesten omaisuutta, kunniamurhat yleisiä. Haluammeko tälläisiä ihmisiä tänne joukkoomme, jotka halveksuvat meitä?
Sitä paitsi Suomalaiset pitää työllistää ensin.
EU.sta irti. Ainakin eurosta ja pois noista sopimuksista missä meidän verorahat menee kaikenmaailman mafiosoiden taskuihin ja muiden valtioiden velkojen maksamiseen. Huolehtikoot itse omista maistaan.
Suomen omaa maataloustuotantoa, teollisuutta ja kaikkea tuotantoa yleisesti on lisättävä, jotta emme ole riippuvaisia EU.n sopimuksista ja vapaa kaupasta. Suomen on oltava omavaraisempi selvitäkseen.
Terveydenhuoltoa on parannettava ja yksityinen ja julkinen sektori kilpailutettava.
Äitini kävi vuosia terveyskeskuksessa kipujen vuoksi, pyysi päästä magneettikuvauksiin ja tutkimuksiin, mutta aina vain passitettiin fysioterapiaan.
Lopulta yksityinen gynekologi löysi häneltä syövän joka oli kasvanut 18cm pituiseksi ja melkein katkaisi hänen iskias hermonsa. Hän olisi joutunut loppuelämäkseen pyörätuoliin kyseisen terveyskeskuksen lääkärien epäpätevyyden vuoksi. Nyt hän on puoliksi työkykyinen näin vuoden toipumisen jälkeen.
Julkisen puolen lääkäreilläkin pitäisi olla vuosittainen pakollinen lisäkoulutus ja tarkempi työnlaadun valvonta puolueettoman tahon toimesta. En ole tätä asiaa tarkemmin pohtinut vielä, mutta jokin systeemi julkisten laadun valvontaan olisi kehitettävä.
Olen puhunut,
Aurinkoista kevättä kaikille.