Tästä se alkaa, Liike Nyt Kiteen historian ensimmäinen kuntavaaliehdokkaiden esittely.
Koen, että tämä on miulle suuri kunnia päästä puheenjohtajana avaamaan tämä “peli”!
Tervetuloa kaikille mukaan tekemään kehittyvää ja parempaa Kitteetä sekä koko Keski-Karjalaa!
Tero Nenonen, 45-vuotias kahden lapsen iskä.
Koulutukseltani olen työteknikko.
Työuraani olen tehnyt erilaisien koneiden ja laitteiden parissa, niin raskaalla kuin kevyemmälläkin puolella. Nykyään kädet ehkä pysyvät hivenen puhtaampana mitä ihan työurani alkuvuosina. Tällä hetkellä työskentelen pääsääntöisesti Keski-Suomessa, Suolahdessa, Valtran tuotekehityksen testikuljettajana. Työnkuva on hyvin laaja, johon kuuluu myös paljon matkustamista ympäri Suomen.
Vapaa-aikani on aikaisemmin mennyt monessa eri järjestötoiminnassa, pääsääntöisesti lasten ja nuorten toiminnan pyörittämisessä, mm. partio ja lentopallo. Tällä hetkellä toimin Suomen lentopalloliiton Itä-Suomen aluejaoston puheenjohtajana sekä Suomen lentopalloliiton liittovaltuuston jäsenenä.
Hyppäys politiikan syövereihin tuli hivenen puskista, mutta ei ollut missään nimessä vieras ajatus. Useammat puolueet ovat kyselleet minua mukaan aikaisemmin riveihinsä, mutta en niistä mistään suunnatonta innostumista ole saanut. Voisiko sanoa, että ei oo pirskahdellu… Kuitenkin oman kunnan kuulumisia ja tapahtumia olen aktiivisesti seuraillut. Joihinkin asioihin jopa hivenen kommentoinutkin ja tuonut samalla myös omia näkökantojani esille.
Kuitenkin tämä poikkeusaika toi mukanaan jotakin ihmeellistä. Kuntavaalien siirto ja avoin keskustelu muutamien ihmisten kanssa, toi mahdollisuuden aloittaa Kiteellä jotakin uutta poliittisella rintamalla. Tämä mahdollisuus oli Liike Nyt. Ei mennyt montaa päivää, kun nipussa oli innokas ihmislauma, joka halusi olla porukassa tekemässä ja perustamassa uutta puoluetta Kiteelle. Ihmiset, jotka toimivat taustalla tai ovat laittaneet itsensä ”likoon” yhteisen hyvän puolesta, ovat uskomattomia! Ei ollut vaikeaa lähteä tähän puolueeseen jopa puheenjohtajaksi. Meillä on loistava joukkue, jopa yli kuntarajojen, sillä teemme yhteistyötä Tohmajärven kanssa. Tällä yhteistyöllä, haluamme olla suunnannäyttäjinä muille ja olla rakentamassa sekä tukemassa koko Keski-Karjalaa.
Mikäli saavutan äänestäjien luottamuksen ja saan mandaatin lähteä hoitamaan meidän kaikkien yhteisiä asioita, tässä muutamia omia tavoitteita kunnallisessa politiikassa.
- Jatkaa lasten sekä nuorten jaksamisen tukemista. Jatkaa sitä samaa työtä heidän parissaan, mitä olen eri järjestötoiminnoissa jo aikaisemminkin tehnyt. Nyt tietenkin hieman toisenlaisesta perspektiivistä katseltuna.
- Vanhempien kunnioittaminen: Pyrkiä turvaamaan samalla ikääntyville heidän arvon mukainen eläminen loppuun saakka.
En mainitse erikseen tavoitteekseni kotikuntani kehittämistä ja paremman tulevaisuuden luomista itsellemme ja jälkipolvillemme, koska koen sen olevan automaattisesti meidän kaikkien ehdokkaitten velvollisuus. Mutta lupaan tuoda uuden puolueemme mukana mahdollisuuden keskustella yhteisistä asioistamme avoimemmin, hyvässä ja rakentavassa hengessä
-Tero-