Missä se Väinö on?

Liekö syynä Hämäläinen hitaus vai ujous, sillä aika vähän osallistujia on tällä Hämeen alueella?
Vai onko se uuden ja muutoksen pelko, joka pidättelee kansalaisia lähtemästä mukaan uudenlaiseen tapaan vaikuttaa kunnan/maakunnan/valtion asioihin?

Somessa uhoaminen ei tuo muutosta koettuihin epäkohtiin mutta saattaa toki tuottaa kirjoittajalle hetken tyydytystä tykkääjien peukutuksesta. Mutta tällä alustalla Liike Nytissä kansalaisilla olisi oikea ja suora vaikutuskanava päätöksenteon ytimeen, jolla voisi ottaa kantaa itseään koskeviin päätöksiin tässä ja nyt eikä vain 4v välein.

2 tykkäystä

Kriittisen massan puute on todennäköisesti seikka, joka estää ihmisiä uskomasta mahdollisuuteen vaikuttaa täällä. Se on luonnollisesti harha, joka korjaantuu, kunhan riittävän moni ymmärtää jokaisen yksilön merkityksen.

Sivustoa kannattaakin “mainostaa” jakamalla omia kirjoituksiaan muihin some-alustoihin linkittämällä palveluun, jos se on mahdollista.

1 tykkäys

Niin, onko Hämeenlinnan alueella ketään Liikkeestä kiinnostunutta?

1 tykkäys

Oli hieman teknillisiä ongelmia aikaisemmin, mutta täällä on ainakin yksi joka on kiinnostunut toiminnasta Hämeenlinna ja ympäryskuntien alueella. Olen itse Hausjärveltä ja tarkoitus on alkaa toimimaan aktiivisesti uuden muutoksen puolesta. Eiköhän muitakin ala ilmaantua kunhan näkevät että toimintaa on. Se on vaan niin paljon helpompaa tulla mukaan kun jonkinlainen pohja on valmiina.

2 tykkäystä

Periaatteessa kyllä. Kiinnostusta on. Hämeenlinnan Kokdem koalitiolle pitää saada stoppi. Persut on mahdollisuus, mutta kaikki ei nappaa. Ihmisten vaikutusmahdollisuus kiinnostaa.

1 tykkäys

Joo, en minäkään ihan downtownista ole. Iittalassa (ex-Kalvola) vaikutan.

Itse muutin viime vuoden lopulla takaisin Hämeenlinnaan yliopistovuosien jälkeen. Olen aika tietämätön paikallisista asioista tällä hetkellä, mutta eiköhän ymmärrys nykytilanteesta pikkuhiljaa kehity tässä.

Lahden seudulle perustettiin Liike Nyt Lahti paikallisyhdistys lokakuussa 2020. Hämeen alueen LN yhteistyö laajemmin kiinnostaa kovasti. Olettehan yhteydessä mikäli koette alueellisen yhteistyön edistävän myös teidän seudun LN asiaa?

Rakentava yhteistyö kiinnostaa aina. En vain tiedä minkälaisia toimia voisi kunnat tehdä. Siinä tosin voisi olla ratkaisu jos pystyisi tekemään esimerkiksi yhteishankintoja tai muita projekteja jotka edesauttaisi kaikkia osapuolia.

Tietenkin kokemusten jakaminen on hyvä myös. Tuntuu että markkinoille on alkanut tulla uusia rahoitusmahdollisuuksia esimerkiksi palvelemaan talousahdingossa olevia kuntia. Itse parhaillaan oon tutkimassa toisessa palstassa puhuttua leasingrahoitusta ja yrittäen lukea noita julkisia kokousasiakirjoja.

2 tykkäystä

Ollaan kuulolla ja hyvää keväänjatkoa Iittalaan,
olen sieltä syntyisin, esiinnyin siellä harvinaisella etunimelläni Sävel.
Siellä on minulla vieläkin sellainen puolen hehtaarin Nalle Puhin metsä.
Varsinaisessa Hämeenlinnassa olen asunut vasta yhden valtuustokauden.

Olen seuraillut kuitenkin vuosia Hämeenlinnan ja yleensä
kuntien asioita. Viime kierroksella olin Kokoomuksen ehdokkaana, sain muutaman äänen, hyvä kokemus.

Nyt tähyilen tähän suuntaan. Olen kirjoitellut myös tavallisten lehtien
mielipidepalstoille ja omalla nimellä. Minulla ei ole suoraan koskaan mitään ratkaisua asioihin , mutta toivoisin enemmän tilasto- ja numerotiedon käyttöä.
Nykyiset valtuutetut voisivat kertoa enemmän, että mitä he oikein tekevät?

  1. rajataanko valtuustokausia?

Olen juuri tarkastellut Hämeenlinnan valtuustojen historiaa: käytännössä kukaan ehdokkaana oleva valtuutettu ei tipu koskaan valtuustosta, jos vain ehdolle asettuu.
En moiti kokeneita, mutta eikö se niin kutsuttu poliittinen vastuu toteudu koskaan, vaikka valtuuston jäljiltä olisi valtavat alijäämät tai muut ongelmat?

Rafu

1 tykkäys