Mitä eduskunta tekee?

Eduskunta säätää Suomessa kaikki lait ja päättää valtion talousarviosta. Eduskunta myös valitsee pääministerin ja valvoo hallituksen toimintaa. Lisäksi eduskunta hyväksyy tärkeimmät Suomea sitovat kansainväliset sopimukset ja vaikuttaa Euroopan unionin asioihin.

Tällä alueella keskustellaan ajankohtaisista eduskunnan käsittelyssä olevista asioista.

pitaisiko uuteen vammaispalvelulakiin saataa, etta kehitysvammaisellakin on oikeus yksityisen sektorin palveluihin! Juttelin yhden kaverini kanssa turun vilkuissa, etta ruotsissa ollaan nyt kaantamassa kelkka noiden erityiskoulujen ja avotyon kanssa! Juttelin ex tyttoystavani kanssa, etta suomessa ei olekkaan ollut viela kokeilussa yksityisen sektorin ja vammaispalveluiden valista yhteistyota, ja yksiten sektorin, ja vammaispalveluiden kanssa yhteistyossa tehtya luolavuoren koulua tai katariinan koulua tai ravattulan toimintakeskusta! Pitaisikohan siihen uuteen vammaispalvelulakiin kirjata, etta se on vammaisen oikeus ne yksityisen sektorin palvelut ja avotyo ja luolavuoren koulun! Kun juttelin mun vanhan ylakoulu opettajan kanssa, ja kysyin hanelta, etta onko luolavuoren koulu nimi myytavana vaikka mulla olisi kuinka paljon rahaa! Niin han vastasii minulle hyvin ylimielisesti, etta luolavuoren koulu nimi ei ole myytavana vaikka mulla olisi 50 miljoonaa rahaa, ja mulle on nimen omaan ammattikoulussa opetettu se, etta kaikki on myytavana, jos on tarpeeksi rahaa